Een deelauto is niet meer beschikbaar: Wat betekent dat voor mij als gebruiker? 

Stichting Duurzame Mobiliteit Zeeland (SDMZ) werkt op veel deelauto locaties op basis van een pilot (proefperiode). Het kan voorkomen dat ondanks alle inzet en commitment een pilotlocatie stopt. Dit heeft gevolgen voor jou als bedrijf of gebruiker. In dit overzicht lees je de antwoorden op de veel gestelde vragen.

Waarom gaat de deelauto weg?

Waarom een deelauto weggaat of een deelauto pilotlocatie stopt kan verschillende oorzaken hebben. Vaak is de pilotperiode afgelopen en/of heeft een deelauto (locatie) onvoldoende gebruikers om verder te gaan. 

Wanneer stopt de deelauto locatie?

Op het moment dat SDMZ een deelauto pilotlocatie stopt, communiceren wij de einddatum per e-mail aan de deelnemende bedrijven en/of gebruikers.

Kan ik tot die tijd blijven rijden?

Tot de einddatum kan je gewoon blijven rijden en wellicht staan er deelauto’s in de buurt die je ook kan gebruiken. Kijk hiervoor in de GoodMoovs-app of op onze website.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Het abonnement kan je opzeggen door een schriftelijke bevestiging te sturen per e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij verwerken je opzegging binnen 5 werkdagen en wikkelen dit af met GoodMoovs. Van deze opzegging ontvang je een bevestigingse-mail.

Tot wanneer blijf ik betalen voor mijn zakelijk/particulier abonnement?

Het abonnement blijf je betalen tot de met jou afgestemde contractuele einddatum. 

Kan ik mijn abonnement vervroegd opzeggen?

In sommige gevallen is het mogelijk om het abonnementscontract vervroegd op te zeggen. Neem hiervoor contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Is het nodig om mijn account op te zeggen?

In principe is het niet nodig om je account op te zeggen. Je kunt namelijk met je account altijd gebruik blijven maken van de aangeboden auto’s. Mogelijk dat in de toekomst er nieuw aanbod komt met de GoodMoovs app. Wil je toch je account verwijderen, stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij verwerken je opzegging binnen 5 werkdagen en wikkelen dit af met GoodMoovs. Van deze opzegging ontvang je een bevestigingse-mail.

Wat gebeurt er met mijn account en persoonlijke gegevens als ik mijn account heb opgezegd?

Na de schriftelijke opzegging van je account worden de persoonlijke gegevens en ritregistratie bevroren. Na de wettelijke bewaartermijn van 7 jaar wordt al je data gewist.

Wat gebeurt er met mijn resterende prepaid tegoed? 

Wanneer je prepaid tegoed op je account hebt staan wat je graag terug wil laten storten kan je dit per e-mail doorgeven aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wanneer je accountis opgezegd geeft SDMZ deze opzegging door aan GoodMoovs. Binnen 10 werkdagen wordt het tegoed aan je teruggestort op het bij GoodMoovs bekende rekeningnummer.

Waar kan ik terecht voor vragen?

Als je nog aanvullende vragen hebt kan je deze per e-mail stellen aan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Wij streven ernaar om je vraag binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Waar kan ik als deelnemend bedrijf terecht met specifieke vragen?

Als bedrijf kan je met vragen terecht bij je contactpersoon van SDMZ. Als medewerker van een deelnemende organisatie kan je terecht bij de interne bedrijfscoördinator.